Baştan sona motokaravan

Yaklaşık 2 yıldır özgürce gezip kamp yapma hevesi ile motokaravan konusunu araştırıp sonunda kendi kamp aracını yapan biri olarak tecrübelerimi paylaşacağım.
Önce bana göre zor olan taraftan başlayalım. Ülkemizdeki trafik kanununa göre bir panelvan ya da minibüs alıp içini yatak mutfak wc olarak düzenleyip yola çıkamıyorsunuz. Bunun için araçtaki değişiklikleri projelendirip ruhsatınızı değiştirmeniz gerekiyor. Öncelikle ötv handikapina düşmemek icin 5yaş üzeri bir araç seçmeniz yerinde olur. 5yaş altı araçlar için yüksek bir ötv ile karşılaşırsınız. Yapacağınız bu işleme motokaravana dönüşüm deniyor. Işlemin sonunda Araciniz mevcut sinifindan çıkıp (panelvan ya da minibüs) m1 sinifi özel amaçlı araç sınıfına girecek. Resmî işlemler sırası ile şöyle,
1-proje çizimi
Bunun icin mmo nin yetkilendirdiği bir mühendis bulmalisiniz. Basitçe mmo web sitesinden arac tadilât icin yetkili mühendislerin bilgisine ulaşabilirsiniz. Küçük şehirlerde proje ücretleri daha makul oluyor. Bu arkadaslar sizden aracin yapılmış halinin fotolarini ve araç bilgilerini alıp, sizin vereceğiniz işçilik faturası ile Tse onayli projeyi 2-3 gun içinde tamamlarlar. Yaklaşık(2016 yılında)750tl civarinda bir maliyeti var.
2-proje ile birlikte aracin tadilat sonrasi muayenesi
Muhendisten aldiginiz proje ile aracinizi tuwturk e götürüp projeye uygun olarak tadilat yapıldığını gosteriyorsunuz. Muayene normal muayene gibi, randevulu oluyor. Tüm muayene kuralları burda geçerli, lastiklere kadar bakılıyor yani. Muayeneden sonra size muayene evraginiz teslim ediliyor.
3-araç tescili
Muayene evrağı ve proje ile trafik şubesine gidip memurdan yeni tescil belgesi düzenlemesini istiyorsunuz.
4-yeni tescile göre zorunlu trafik sigorta değişikliği
Sigorta şirketinizi arayıp aracin değişikliğini bildirerek zeyil işlemi talep ediuorsunuz. Burada size çok yüksek poliçe teklif edilebilir. Bunun çaresini karavan federasyonundan bulabilirsiniz. En iyi fiyati veren sigorta firmasi buradan onerilebiliyor. Önerim ankara da kendisi de karavancı olan buğra darıcı ile görüşmeniz.
Bu işlemlerden sonra gönül rahatlığıyla çevirmelerde ruhsatınızı gösterebilirsiniz :)

Gelelim araç seçimine;
Başlangıç için uygun aracı seçmek önemli. Popüler araçlar PSA sinifi olarak bilinen ducato, boxer veya master araclar. Fakli tavan yüksekliği ve boy seçenekleri var. Benim seçimim vw t5 transporter yüksek tavan panelvan oldu. Klima, Yakit, konfor, sürüş, manevra ve aracı tanıyor olmam bu tercihte etkili oldu. Bu araçlar ülkemize 2006 yılında getirilmiş. Çok fazla yok. Kmleri oldukça kabarık, düzgün bir tane bulmak için beklemek, aramak gerekiyor.
Internet üzerinden aramalarla çok sayıda alternatif yerleşim örnekleri bulunabiliyor. Ancak benimki biraz özgün bir tasarim oldu. Aracın 1+2 ön koltuklarına hiç dokunmadim. Burada dikkat. Bu koltuklarin sayisini artırmak veya azaltmak resmî işlem açısından oldukça zorlu.
Oldukça sade ve basit olmasini istedim. Koltukların arkasinda yatak ve oturma grubu, arka sol tarafta mutfak ve mobil wc.
Gerisi biraz hayal gücü, biraz iş çıkışı ve haftasonu çalışması, malzeme araştırma ve montaj/uygulama.








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SKODA FAVORİT VE FELICIA MODELLERİNDE HARARET SORUNU

VW T4 UYDU ANTENİ ARÇELİK BD 10000

Gebze Mutlukent